Du ser ut som en...Jenny?

Det här med namn fascinerar mig lite.
Jag känner mig verkligen som en Erica, men min kurator under högstadiet glömde alltid bort mitt namn och kallade mig Jenny och när jag berättar det för folk så brukar dem säga: "ja, du ser ju faktiskt ut som en Jenny". Jag känner mig inte som en Jenny eftersom en av de finaste människorna jag känner heter det och vi är inte speciellt lika varandra till utseendet, hon är JENNY för mig.

Det är spännande när man ska få barn och man börja leta potentiella namn åt det kommande barnet, men det är inte alltid namnen man tycker om som passar barnet när det väl är fött.
När jag var gravid med mitt andra barn var jag helt inställd på att han skulle heta Noah, men min karl ville att han skulle heta Lowe.
Det tog, utan överdrift, ungefär ett halvår innan jag faktiskt vande mig vid att kalla honom Lowe, för mig såg han ju ut som en liten Noah.

Vad ser du ut som? en Anna? en Leif?

Kommentarer


Postat av: Emily

Jag brukar faktiskt tycka att folk ser ut att heta ett namn och ibland har jag faktiskt rätt :) ( Typ i 1 fall av 025578) Men jag vet inte vad jag passar att heta. VAd tycker du? Emily passar jag inte i, men jag tycker det är fint :) Puss

2011-02-08 @ 08:52:27
URL: http://agressia.blogg.se/

Postat av: Jonesy

Vi kanske skulle byta namn då? Eller?



För mig är du ju Erica och kommer alltid vara det iaf :)

2011-02-08 @ 10:28:26
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: