Angående traktorn.

Jaha, nu ska man behöva försvara sig.

"
du som hela tiden påpekar hur viktigt det är med icke-könsroller osv. är det inte lika illa att försöka få din son att köpa en docka när han vill ha en traktor. då gör du precis samma som du anser är fel åt andra hållet, då försöker pressa in honom i ett fack där han ska ha dockor. dubbelmoral!"

Jag tvingar inte mina barn att köpa dockor. Jag gav honom en valmöjlighet. Vill du ha en traktor eller en docka? Nu ville han ha en traktor och det fick han också (han köpte den för egna pengar).
Jag gav honom VALMÖJLIGHETEN att gå till den jävligt ROSA avdelningen i leksaksaffären just för att hans pappa av ren automatik tog med honom till alla bilar och krigsflygplan och gud vet vad. Jag sätter inte mina barn i några fack, våga inte ens yttra sådana saker om du ine känner mig, och känner du mig kan du ju slå en pling. Kul förresten att du är anonym.

Kommentarer


Postat av: Johanna

Du är en bra mamma!

2011-08-01 @ 19:19:40
URL: http://seluna.blogg.se/

Postat av: Malin

Hahaha, fy fan vad du är bra Erica!

2011-08-17 @ 17:10:55


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: