Hemfärd.

Orkade knappt gå upp i morse. Ryggen är död efter två veckor i en knarrig säng. Frukost. Packa ner i väskor. Packa ner i påsar. Packa in i bilen. Vi åkte förbi min mans mormor. Min treåring har nu haft arbrytning med en 91-åring. Han vann. De pekade på kort. Slog sig. Sprang runt. Rullade på golven. Hans mormor sover nog gott inatt.
Stopp vid en ny fiskebutik i Karlstad. Hungriga barn. Stopp på mcdonalds. Pommes överallt i bilen. Milkshake på sätet. Mätta barn. Rastlösa barn. Sovande barn.
Nu har vi handlat mat eftersom kylskåpet gapade tomt. I morgon kommer målaren i ottan och börjar inspektera lägenheten. Jag ser fram emot ost och kex, film och en svalkande dusch.
Hem ljuva hem. Äntligen hemma bland mina saker. Hemma vid min egen dator. Ingen som antyder vårt dåliga föräldraskap. Jag är en sjukt bra morsa. Bara så ni vet.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: