Tisdag.

Gick upp halv sju i morse för att målaren skulle komma. Han kom senare än han skulle vilket innebär att jag missade två timmars sömn till. Stora pojken fick följa med mormor till jobbet. Vi andra åkte spårvagn till stan. Tänk att en så simpel sak som att åka spårvagn kan bli till ett helt äventyr för små barn. Glittrande barnögon. Skratt.
På stan letade jag skor på rean. Det fanns bara storlek 39 eller 41 kvar. Jag har storlek 40. Surt.
Det blev ett besök i leksaksaffären. Jag försökte dra med treåringen bort till dockorna. Han köpte en traktor.
Vi tog en fika på Lindahls. Vi visste inte att man var tvungen att ha kölapp. Vi ställde oss längst fram i kön vilket resulterade i en sur kassörska. Skit samma. Ni har en värdelöst system. Jag gillar att köa utan kölapp.
På väg tillbaka till spårvagnen gick vi in på JC. Treåringen skakade hand med en skyltdocka. Handen ramlade av. Vi satte den mellan benen på honom. Det såg väldigt festligt ut.

Kommentarer


Postat av: emily

HAHAHHAHAHAHAHAH

2011-07-26 @ 20:14:50
URL: http://agressia.blogg.se/

Postat av: Emma

Hahaha.. de e min kille de :D

2011-07-26 @ 23:18:29

Postat av: hmmm

du som hela tiden påpekar hur viktigt det är med icke-könsroller osv. är det inte lika illa att försöka få din son att köpa en docka när han vill ha en traktor. då gör du precis samma som du anser är fel åt andra hållet, då försöker pressa in honom i ett fack där han ska ha dockor. dubbelmoral!

2011-07-28 @ 09:36:36


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: