Torsdag.

Vi försöker åka på utflykt varje dag nu. Vårt hem är belägrat av målare, spackel, färg och damm. Vi bor i vardagsrummet med alla våra möbler. Jag får lite smått panik. De har fått vänja sig vid att jag sällan har byxor på mig när jag är hemma. Vem bryr sig.
Igår gick färden ut på landet och till min pappa. Barnen blev jätteglada av att se honom. Trots att vi bor så nära varandra nu så träffas vi nästan aldrig. Jag får en klump i magen när jag träffar honom eftersom jag ser hur jobbigt han har det (pappa lider av en ögonsjukdom och han är i princip blind). Tänk dig själv att gå från heltidsarbetande lastbilschaufför till blind.
Idag ska vi försöka hitta på någonting annat med barnen. De är rastlösa. Jag är rastlös. Vi vill inte göra samma saker heller. Jag vill ta en öl på en uteservering och de små vill åka till kolmården.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: