Fler barn?

Jag är snart 24 år och jag är trebarnsmamma, när man berättar det för folk så brukar jag få höra "men var inte du väldigt ung när du fick ditt första barn då??".
Jo, jag var 17 år gammal, det var det bästa beslut jag tagit. Sedan kom det två små killar till.
Nu ska jag komma till saken.
Jag drömmer fortfarande om fler barn, men då kommer det invändningr från alla håll och kanter.
"nu räcker det väl?", "ska du inte skaffa ett jobb först" osv.

Varför, VARFÖR ska andra människor lägga sig i mina drömmar? Om jag drömmer om fler barn, kan inte jag bara få göra det då utan att andra ska lägga sig i och tycka. Bara för att jag drömmer om en stor familj betyder väl inte det att jag vill bli gravid precis nu på sekunden, och skulle vi vilja bli gravida precis nu på sekunden så är det inte någon annans angelägenhet.

Någon sa till mig en gång att hon inte vill skaffa barn förens hon har möjligheten att ge barnet precis allting. Mina barn har allting dem behöver. Dem kanske inte har en massa dyra prylar och tv-apparater i sina rum, men dem är lyckliga. Jag försöker lära mina barn att allting inte hadlar om prylar. Är det inte viktigare att kunna skänka barnen de mest grunläggande sakerna som tex mat, tak över huvudet och en jäkla massa kärlek?

Jag kommer fortsätta drömma om fler barn och jag hoppas att det en dag kommer att bli verklighet.

Kommentarer


Postat av: Pillargontanten

Gör du helt rätt i, och det är definitivt ditt beslut, ingen annans :)

2011-03-05 @ 16:40:03
URL: http://pillargontanten.blogspot.com/

Postat av: Johanna

Jag gissar att det medföljer en enorm prestationsångest om man tror man ska kunna ge sina barn "allt". Livet ser ju inte riktigt ut så. Man blir nog aldrig "klar för barn".

Du är stark!

2011-03-05 @ 20:05:30
URL: http://kampabyjp.blogspot.com

Postat av: Kajsa

Jag har också tre, och drömmer också om en till någon gång. MEN jag HATAR ju att vara gravid, enda kruxet... :-P

2011-03-06 @ 20:44:04


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: