Den blivande läraren.

Tycker ni är lite dåliga på att kommentera! kom igen nu vänner!

I morse var det verkligen en typiskt måndags morgon.
Jag ville verkligen inte kliva upp ur sängen och snoozade så länge jag bara kunde.
Som vanligt hade vi otroligt intressanta föreläsningar på universitetet, den första om etnicitet och den andra om ålder, genus och sexualitet.
Jag tror verkligen jag kommer bli en bra lärare med det är bagaget vi får med oss på lärarutbildningen!
Jag längtar redan tills jag ska ut i verksamheten och arbeta med eleverna!

Idag fick jag även tillbaka tentan i utvecklingspsykologi vi gjorde i slutet av oktober, jag klarade den! Jag trodde verkligen inte det eftersom det inte kändes bra när jag satt där och kämpade.
Det värsta med prov tycker jag är att det inte alls visar all kunskap en person fått med sig i kursen. Boken vi använde innan tentan var 700 sidor lång och på tentan var det 8 frågor, hur går det ihop egentligen?
Nu klarade jag ju tentan, men trots det så kan jag inte sluta tänka på det.
Det är skönt att ha den kursen ur världen just nu faktiskt så att jag kan släppa den och gå vidare, ingen ro och ingen rast.
Nu kör vi!

Kommentarer


Postat av: emily

du är så duktig!!!!!!! Så jävla målmedveten att det är sjukt!! VAR STOLT!

2011-11-15 @ 20:57:35
URL: http://agressia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: