Egentid.

I stället för att sitta idag och läsa och skriva inför seminariet i morgon gjorde jag klart det tidigare i veckan.
Det innebär att jag har tagit ledigt idag, okej, jag har inte kopplat bort skolan helt men jag tillåter ändå mig själv att ta det relativt lungt.
Jag behöver verkligen samla energi idag.
Jag har druckit flera koppar kaffe och lyssnat på musik, thats It.
Jag får lite dåligt samvete för att jag inte har barnen hemma när jag skulle kunna, men jag hinner ju aldrig vara bara för mig själv annars.
I morgon reser jag bort, ensam. Det har jag också dåligt samvete för redan nu även om jag verkligen behöver få komma bort en helg helt ensam. Det skulle inte förvåna mig om jag beslutar mig för att ta med någon av barnen när jag ska beställa biljetten.

Varför har jag dåligt samvete så fort jag ska göra någonting ensam!? jag vet faktiskt inte varför!
Är det verkligen så himla fel med egentid lite till och från?

Kommentarer


Postat av: Anonym

Du måste ha egentid. Det är inte fel överhuvudtaget. Du måste få ladda dina batterier för att orka. Du blir en bättre och gladare Mamma om du bara för vara Charlie ibland.

2011-11-17 @ 15:53:23

Postat av: emily

för att orkar fungera så måste man unna sig lite egentid också, det är ju för att du ska må bra och samla upp energi till att vara med barnen så mycket som du vill <3

2011-11-18 @ 12:32:57
URL: http://agressia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: