En god gärning.

Det är skönt att kunna komma in här och skriva att dagen har varit bra!
Började klockan nio på universitetet där vi diskuterade arbetsmiljö och eget ansvar i våra arbetsgrupper. Nu känns det så mycket bättre och jag känner mig mycket mer positiv.
Vi träffade en kille som ska vara "handledare" för vår konferens om ålder min grupp ska hålla och nu flödar fantasin och det märktes att alla var på hugget igen! så jäkla gött!

Ikväll har jag gjort någonting fint igen, men denna gången är det bara inte för en person utan för flera.
En kvinna i vår klass har en bekant som ska fylla en lastbil med leksaker,kläder osv och köra till ett barnhem i Estland..eller om det var Lettland...
I vilket fall som helst så har jag nu fyllt säck efter säck med leksaker och barnkläder som vi faktiskt inte behöver, som i princip har samlat damm i förrådet.
Jag brukar ha svårt att skiljas från saker eftersom det finns så många minnen i dem, men nu kunde jag nästan se de här barnen som ska få sakerna framför mig.
Dem har ingenting och vi har massor, då var det inte längre så svårt.
Att veta att jag gjort någonting för barn som ingen ens vill ha känns så jävla bra, och så gör det självklart ont i hjärtat också eftersom jag velat åka och hänta dem allihopa...

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: