Jag är Charlie.

För er som inte vet har jag bytt namn, eller snarare ändrat tilltalsnamn.
Jag heter nu Charlie.
Naiv som jag var trodde jag att människor i min omgivning skulle acceptera mitt val.
Det här var inte någonting jag hämtat ur tomma luften, jag hade funderat på det länge innan jag verkligen gjorde det. Dock verkar turbulensen aldrig ta slut, jag får höra på omvägar hur vissa pratar om mig och det känns väldigt tungt, speciellt då det är människor som jag verkligen trodde skulle stötta mina beslut oavsett vad det handlade om.
Jag kan förstå att det kommer vara svårt för somliga att vänja sig, men vissa vill inte ens säga mitt nya namn åt mig. Hur skulle du/ni själva känna och någon kallade er någonting annat än det ni heter?
Jag heter Charlie nu och jag fullkomligt älskar det!
Det är perfekt för mig på alla vis!
Varje gång mina nya vänner säger Charlie så går det som en ström av lycka genom mig.
Jag är Charlie.
Charlie

Kommentarer


Postat av: Lisa

Hej Charlie :)

2011-10-19 @ 19:55:42
URL: http://www.pegapower.bloggplatsen.se

Postat av: Johanna

För mig spelar det ingen roll om du hade valt ett namn som Klas. Du är du och känner du att du är en charlie så är du en charlie. Väldigt mycket du. Men det är tråkigt att det ska bli sån turbulens för ett namn. Man är den man är liksom. :) Du var Erica för mig, nu är du Charlie :)

2011-10-19 @ 19:55:49
URL: http://mrsjohanna.wordpress.com

Postat av: Pillargontanten

Hej, Charlie ;)

2011-10-19 @ 22:07:13
URL: http://pillargontanten.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: