Ny vecka, ny kurs!

Nu är helgen slut och det är måndag igen.
Den här helgen har varit oerhört lång, vanligtvis brukar helgen försvinna lika snabbt som den kom, men så kändes det inte nu.
I morgon börjar tredje kursen på min utbildning: utbildningshistoria, fritidshemmets och skolans roll och värdegrund. Det kommer bli spännande och jag är förväntansfull!

Tänkte på en sak igår. Det är lite roligt det här med mitt namnbyte.
Vissa har förstått och accepterat mitt val och kallar mig Charlie, främst mina nya vänner som faktiskt inte vet att jag hetat någonting annat. Men vissa (som kanske också accepterat?) verkar inte våga kalla mig Charlie, testa en gång och smaka på namnet, det är grymt!
Jag vill inte kalla för två olika namn resten av livet.
Somliga trodde att det skulle bli svårt för mina barn men i morse sa min äldsta son till sin lillebror: "Mamma heter Charlie nu, hon hette Erica förut, men nu heter hon Charlie!".
Han tycker det är roligt att jag har bytt namn, kanske mest för att han tittat en del på "Charlie björn" på barnkanalen..haha.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: