Svar på kommentarer om att inseminera singelmammor.

Det är helt okej att vi tycker olika, jag respekterar det, men jag håller inte med (kanske inte så oväntat).
Det är så oerhört viktigt att försöka se på saken ur olika perspektiv.
Låt oss säga att du/ni var en singelkvinna, ni har aldrig mött en person som ni tycker det känns rätt att skaffa barn med men ni känner ändå en längtan efter att skaffa barn.
Är det verkligen en egoistisk tanke? Hur hade du/ni känt då? Om ni fick höra att "nej, ett barn SKA ha två föräldrar, helst en MAMMA och en PAPPA".
Jag tycker inte det är okej, inte någonstans.

Sedan kan man ju också sakna en förälder av olika orsaker, självklart.
Men vad är det som säger att de här barnen till singenkvinnorna kommer att känna saknad efter en annan förälder när de från början faktiskt bara har en förälder, oavsett om denne andra föräldrar vore en kvinna eller en man (för att utgå från heteronormer är också lite passé)?
Antagligen för att samhället just säger att det ska vara så kanske? Det är ju samhället som kommer säga till de här barnen att de är annorlunda, right?
Men det finns ingen garanti för varken det ena eller andra eftersom det är oerhört induviduellt.

Om jag var en an dessa singelkvinnor som längtade efter barn hade jag velat att den möjligheten fanns.






Kommentarer


Postat av: Emily

Det är bra att du har din åsikt och försöker göra skillnad. Jag förstår hur du tänker, men jag håller inte med och bra är ju det, för tänk om alla tyckte lika.. puss

2012-03-08 @ 16:27:52
URL: http://agressia.blogg.se/

Postat av: Mia

Det är ju bättre det, än att en person hoppar in i ett förhållande BARA för att skaffa barn, och förhållandet sedan rasar samman. Det skadar nog barnet mer än att växa upp med en lycklig mamma eller pappa :)

2012-03-12 @ 20:26:38


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: