En helt vanlig dag?

Lampan i taken tänds klockan 05:40 och Lowe kommer och lägger sig bredvid mig.
Han somnar.
Varför tände han lampan för!?
Jag muttrar lite och får till slut Martin att släcka lampan (ja, jag är lat).
06:40 tvingar jag mig upp ur sängen.
Allt går smärre smärtfritt, förutom diskussionen med barnen som jag får hålla varje morgon om varför jag får äta frukost hemma men inte dem (de får frukost på dagis).

När vi har lämnat barnen på dagis fortsätter vi i bilen mot jobb/skola.
Eftersom det regnade idag så har varenda människa i stan valt att ta bilen till jobbet och vi kommer knappt framåt.
Jag hinner precis i tid till skolan.
På mattelektionen lär jag mig faktiskt en hel del idag, guldstjärna till mig.
Lite senare på biologi-lektionen fick vi dissikera ett honungsbi, vad kan jag säga?
Det var inte mysigt, och nästa gång ska vi göra samma sak fast med en gädda.

Efter skolan var det bara att ge sig ut i regnet igen (utan paraply och en jacka som jag inte kan knäppa helt för min tjocka mage) och gå in till bussen i stan.
Den kom till hållplatsen precis när jag kom dit.
När vi har åkt två hållplatser och det släpps av några passagerare vill inte bussen starta.
Bussen står nu still, vi kommer INGENSTANS.

Jag tittar lite nervöst på klockan, barnen skulle ju snart hämtas på dagis.
Chauffören ringer om hjälp och extrabuss.
Det kommer en buss, men det stannar inte, den susar förbi i världens fart i stället.
Folk börjar bli irriterade och vissa ger upp och ger sig ut i det piskande, iskalla regnet i stället.
Men jag inser att om jag tar en promenad till dagis så hinner jag inte fram i tid alls.
Jag väntar så länge jag bara kan, min sista utväg är Martin.

Efter en stund kommer en buss till, men den är full, så jag kommer inte ens på.
Efter ännu en liten stund kommer ännu en buss, nu får både jag och magen plats.
Jag hinner exakt i tid till dagis.
Barnen vill inte riktigt klä på sig, men till slut vinner jag den kampen också.
Vägen hem kändes fruktansvärt lång i kylan.
När vi kommer hem är jag en isbit och jag avundas barnen deras varma kläder.

Den här dagen har verkligen varit en typisk tråkig måndag och jag ska snart knoppa
och hoppas på att morgondagen blir bättre.

"Människor gör dumma saker. Jämt."
(hoppas du inte misstycker att jag snor ditt citat)


Kommentarer


Postat av: Jonesy

Sno hur många citat du vill gumman :) Det boostar bara mitt ego ;)

2009-11-03 @ 08:03:25
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: