Nu äre Jul igen.

I onsdags var vi på en helkväll med Martins jobb.
De hade hyrt något eventföretag.
Vi blev indelade i tre lag och släpptes av i city med en varsin mobiltelefon i varje lag.
I dessa telefoner kom det uppdrag som vi skulle lösa, ibland på tid.
Folk undrade nog vad vi höll på med, sprang omkring som vilsna hönor och asgarvade.
85 uppdrag senare var vi svett allihopa och leken var slut.
Vi fick åka tillbaka till jobbet och fick lite snacks och cola.
Vi fick också veta vilka som vann, nämligen MITT LAG!
Nästa anhalt var en restaurang i stan.
Buffé, skratt, efterätt, mys.

I fredags träffade jag T och J på stan.
Mission-hitta-present-åt-Martin.
Det var hans 24:e födelsedag.
Till slut hittade vi två passande presenter och den människan är inte lätt att hitta saker till.
Vi blev hungriga och gick till MCdonkan, det skulle vi aldrig ha gjort.
Alla som jobbade där led av kraftig förvirring och ingenting blev rätt.
Jag fick vänta i minst 100 år på min mat, min ÄPPELpaj bev också försenad.
Tjejen som skulle stoppa ner min paj i dess förpackning hade sönder TVÅ pajer!
Jag blev erbjuden jorgubbspaj i stället, men då blev jag arg och krävde mina pengar tillbaka.
Min mat var kall, men det var ju bara att gilla läget.
Vi gick vidare till skolan och hade svenska-lektion i stället.
Dagens interna tema blev, inte helt oväntat, snuskiga skämt och accosiationer.
Kvällen avslutades med choklad och idol.

Idag har vi varit på stan hela familjen.
Vi försökte hitta en jacka till mig,
men det är inte så lätt att hitta en jacka till världens största bebismage.
Mission impossible.
Jag handlade också ljusgirlang till balkongen och förlängningssladdar.
När vi kom hem gick vi ner i källaren och plockade fram ljusstakar och julstjärnor.
Jag orkade inte vänta längre!
JULMYS.

Nu försöker jag ladda för en vecka i skolan.
Det går inget vidare.

"Ho ä é wikti gowding"




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: