I got soul, but I´m not a soldier.

Städa städa varje fredag och så varje jul,
för det tycker jag är kul.
Så sjöng Pippi, jag kan inte påstå att jag håller med.
Jag är så less på att städa, speciellt eftersom min rygg gör ont.
Jag har precis städat färdigt badrummet, och jag är helt utmattad,
som om jag hade bestigit ett berg eller liknande.

Igår åkte vi på Arvikamârten.
Självklart började det spöregna när vi nästan var framme.
Att hitta en parkeringsplats en marknadsdag som denna var inte så lätt.
Det krävdes ett par varv i stan med suck och stön.
När vi klev ur bilen höll vi på att frysa ihjäl, så det första vi fick göra var att leta upp en knalle som sålde mössor och vantar. Barnen blev då nöjda och glada.
Eftersom regnet inte riktigt ville ge med sig gjorde vi bara det viktigaste, nämligen:

  • köpte kokostoppar
  • köpte brända mandlar
  • köpte marknadsgodis (jag hatar, Martin och barnen älskar)
  • köpte leksaker till barnen (som hade så bra kvalitet att de redan ligger i tusen bitar)
På eftermiddagen åkte vi till svärisarna och käkade kolsoppa och sedan äppelpaj med vaniljsås.

Idag har vi varit på lite kalas för Martins bror som fyller år i morgon.
Vi har ätit en underbar söndagsmiddag här hemma.
Och jag har som ni redan vet städat.
Nu ska jag börja slå in lite paket till Ellioth som fyller år på tisdag.
Min stora kille blir hela fem år.

"I got soul, but I´m not a soldier."

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: