Akta er för trollen.

Jag ligger bredvid mellanpojken i sängen för att han ska sova.
Först ska jag klia honom på ryggen,
sedan är han snäll och kliar mig lite på armen, efter en stund säger han:
-Mamma, har du prickar där?
-Ja, säger jag.
-Är det trollen som har bitit dig mamma?
-Nej, det tror jag inte, säger jag.
-Men det tror jag!
Han lägger sig ner igen.
-Gör det ont då mamma?
-Nej gubben, det gör inte ont.
-Jo, men det tror jag.
Han sätter sig upp och pussar mig på armen.
-Stackars min mamma!
Sedan lägger han sig ner igen och säger:
-Varsågod mamma.

Det är kärlek det.

Kommentarer


Postat av: Jonesy

Kanske den sötaste historien jag någonsin hört :) Härligt!

2010-08-07 @ 23:15:38
URL: http://jonesythekatt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: