Dag 27 - Min favoritplats.

landet
Att välja min favoritplats är inte alls särskilt svårt.
Vi kallar det "landet", dock är det inte så att vi har en egen stuga eller så.
Sedan jag föddes har vi campat, varje sommar i flera veckor.
Vi bor i husvagn på världens finaste camping.
Just på den här campingen har vi haft husvagnen i 12 år ungefär, och innan det var vi på en annan camping. Vi är "långliggare" som det så fint heter.

Det finns inget bättre än detta ställe, här kan jag verkligen slappna av och känna ro.
Man kan stänga av mobilen (som knappt har täckning i alla fall) och lägga sig i solen med en kall dricka och bara njuta av livet.
Barnen älskar att springa omkring och leka, och badar gör vi självklart i havet som vi har bara en bit ifrån husvagnen.
Vi grillar nästan varje kväll och ser solen gå ner över träden klockan 21:15, då kan man spela ett par omgångar kubb samtidigt som man slåss med myggen.

Regniga dagar brukar vi sitta i förtältet och spela spel medans barnen ligger inne i husvagnen och tittar på film. Vi är inte så jätteprimitiva när vi campar.
Vi har kyl, frys, ugn/spis, tv, video, elvisp och en massa andra bra saker.
Toalett delar man med alla andra på campingen, vi har en liten toalett i husvagnen men den får man bara kissa i...

Kommentarer


Postat av: Sara

Jag vill också campa! Verkar/är så mysigt! Men Koffe vill inte

2010-12-12 @ 20:09:54
URL: http://minbebis.com/blogg/nanny/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: