Julklappar.

Jag gick ut idag fast jag inte mår bra, tänkte att jag skulle köpa julklappar.
Jag brukar alltid handla julklappar några dagar innan jul och stressa ihjäl mig, men i år kan jag stolt meddela att jag redan är färdig 23 dagar innan jul!

Jag har precis slagit in alla paket och kan redan se framför mig hur glada barnen kommer att bli.
Hur brukar ni tänka runt julklappar, hur mycket pengar ni ska lägga på det?
Förra året handlade jag så mycket julklappar åt barnen att vi åkte hem från Åre med oöppnade paket för att dem nöjde sig med dem första dem öppnade.
Inte ens när vi kom hem ville dem öppna dem sista julklapparna, jag fick göra det åt dem och ställa upp sakerna i deras hyllor.
För att undvika detta i år sa vi att 500 kronor per barn får räcka, och vi kom långt på dem pengarna.
Man får ju tänka så att dem kommer få julklappar av andra också.

Kommentarer


Postat av: Tilda

Den ända jag köper till är min pojkvän.. och honom slösar jag ett par tusen på.

Har man bara en att handla till så kan man skämma bort den personen lite. Men annars så handlar inte julen om att ge bort en massa materiella prylar..

Tycker inte jag i alla fall.. :)

2010-12-01 @ 13:28:07

Postat av: Mette.

Jag tycker om att köpa till andra men tycker inte det är så viktigt att få själv. Svårt att komma på vad man behöver och vill ha när man typ har allt. I år tänkte jag väl lägga runt 200kr per person i familjen; mamma, pappa, lillebror, pojkvän och mer något symboliskt runt 100lappen till övrigt "löst folk" :) Tycker inte heller julen handlar om det materiella utan om att man träffas och har trevligt tillsammans. Äter god mat, dricker glögg och kolla på kalle anka.

2010-12-01 @ 14:53:08


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: