(super)God morgon!

Jag provade precis mitt och Martins julgodis och jag kan säga såhär att jag fick en munorgasm!
Det var verkligen lyckat!
Nu är det nog bäst om jag bjuder bort dem så jag inte äter upp alla själv...

Glömde förresten berätta vad som hände igår eftermiddag.
Det ringde på dörren, och paranoid som jag är så MÅSTE jag titta i kikhålet.
Det var ingen jag kände igen och jag tvekade om jag skulle öppna.
Barnen sprang runt benen på mig, maten stod och puttrade på spisen, men jag öppnade i alla fall.
Det var en man med världens mest breda stockholmsdialekt som ville komma in och prata om brandsäkerhet. Men jag ställde mitt i dörröppningen och berättade för honom att vi är väl skyddade med brandvarnare, brandsläckare och att jag har gått kurser i brandsäkerhet.

Jag vill inte släppa in honom, jag har jättesvårt att lita på människor, och jag känner ett stort obehag av att släppa in främlingar i mitt hem.
Visst hade han legitimation och allt det där, men jag är så jäkla paranoid och får för mig att han säkert är en knivmördare eller nåt åt det hållet.

Det gick i alla fall bra.
Vi pratade ganska länge, han var lite bekymrad över att det faktiskt finns människor som skiter fullständigt i brandsäkerheten. Mentaliteten är ju gärna så att "det händer inte mig".
Men när man minst anar det är olyckan framme och bor man i ett hyreshus måste man ju tänka på alla andra som bor i anslutning.

Kommentarer


Postat av: natalie

haha, va olika vi är ;P

jag släpper gärna in folk in i vår lägenhet, (så länge de inte är jehovas vittnen, haha) jag är så sjukt sällskaps-sjuk så när det väl kommer nån för att tex fixa elementerna eller nåt så är jag gärna där och ställer massa olika konstiga frågor ;P hahha.. fast jag har dagar då jag önskar att ingen kom, någonsin! :P haha.. ha en bra dag =)

2010-11-30 @ 10:13:06
URL: http://hnv.blogg.se/

Postat av: fine

men...men...men... han ville alltså inte sälja något? Utan bara prata? Det hade jag också tyckt va skumt, faktiskt.



Vilka FANTASTISKA godisar, det vattnas i munnen på mig :O

2010-11-30 @ 15:15:14
URL: http://fine.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: