Att vara hemlös.

I morse tittade jag på "efter tio" med Malou von Sivers.
Det handlade om hemlösa och deras öden.
Dem hade bjudit in en hemlös kvinna (som dem hade sminkak upp till max) som berättade om sin vardag.
Just den här kvinnan var 38 år och bor i en "husvagnspark" utanför Stockholm (som dem för övrigt vill ta bort helt och hållet), hon hade missbrukat men var nu ren sedan tre år tillbaka.
Jag förstår faktiskt inte att man inte kan hjälpa dem här människorna tillrätta, den här kvinnan hade tappat allt förtroende för både socialtjänst och härbärgen och ville inte ha hjälp.
Men det finns faktiskt dem som verkligen vill ha hjälp.
Kan man verkligen inte ge mat och husrum åt dem som behöver? ska det vara så svårt?

Jag läste häromveckan att regeringen ger Kronprinsessan Viktoria och Daniel 12 miljoner extra för sin inflyttning på Haga slott eller vart dem nu bor.
Om dem i stället skulle proritera lite, hjälpa människor som verkligen behöver deras hjälp i stället.
Jag klagar mycket på många saker, men jag har mat på bordet och tak över huvudet.
Jag skulle gärna ta emot en hemlös och dela med mig av den lyx vi faktiskt har.
Det enda kravet jag skulle ha är att personen inte får missbruka någon form av drog.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: