Städa.

Idag hade jag tänkt hänga på låset vid gymmet klockan 09:00, i stället gick vi upp ur sängen vid den tiden.
Vi hade inte planerat så mycket idag, det är så skönt att bara ta dagen som den kommer ibland.
Efter frukosten gick vi ut i den frostiga lekparken och lekte med grannarna, självklart med kaffetermos.
Barnen uppskattade inte kylan, jag stod där med grannens barn själv till slut, mina hade gått in.

Jag skickade iväg Martin och barnen till svärföräldrarna, jag ville väldigt gärna städa ifred.
Jag skruvade upp musiken på högsta volym och tog tag i vårat röriga hem.
När jag skulle vika all tvätt fastnade jag framför tv:n till en väldigt bra film jag aldrig sett, jag vek tvätten så långsamt jag kunde så att jag skulle få se klart filmen.
Nu har jag ingenting mer att städa och jag hörde precis mina barn utanför fönstret.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: