Grannfejden.

ff
(lappen sattes upp i våran trapp för en tid sedan)
Strax efter att vi flyttade in i den här lägenheten flyttade in ett par i dörren bredvid. Vi hör dem inte härifrån eftersom vi har trappen mellan oss. Mina andra stackars grannar som bor över och bredvid det här paret har inte haft det lika kul. De väsnas varje helg! och det är ingen överdrift. När dem har fest är det inte små fester, det väller in människor i deras lägenhet och dessvärre är det ganska lyhört i våra hus.
Jag tycker självklart att man ska få festa, men bor man i ett hyreshus måste man alltid tänka på att man har folk runt omkring sig och man bör anpassa festandet därefter. Det gör tyvärr inte det här paret.
Dem har fått störningsjouren på sig, mina grannar har gått till hyresvärden för att försöka få en förändring, men grannarna sitter och blånekar till anklagelserna och säger: "vi är aldrig hemma på helgerna".

I lördags var det fest igen. Min grannar var inte förvånade, det har blivit en otrevlig vana för dem. En tjej i min trapp som har två barn bor ovanför det här paret. Hon ringde en av hyresvärdarna som hade jour, hon åkte hem till den här tjejen för att få en bild av hur pass det faktiskt stör.
Hon var måttligt road över deras beteende, så när hon gick av sin jour 22:30 och hade hört hur de väsnats ringde hon störningsjouren på dem.
Vi hoppas allihopa att dem ska förstå att dem inte är univerums mittpunkt och att dem inte kan fortsätta såhär.
Det återstår att se.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: