Fördomarnas Fadderi.

För en tid sedan beslöt jag mig för att söka till vårt lärarfadderi på lärarlinjen, jag tänkte att det kunde vara en spännande och givande uppgift att ha utöver studierna.

Idag fick jag ett mail från de sittande fadderisterna:

"Vi är mycket glada för din ansökan men vi vill informera dig om att som fadderist måste man kunna lägga mycket tid på fadderiet och det som hör till. Vi hoppas du har detta i åtanke eftersom att du är trebarnsmamma och det i sig kräver kanske mycket av din tid."

Okej, så de talar alltså om för mig att jag ska tänka mig för lite innan jag tar mig för saker. Spännande eftersom de inte ens känner mig.
Jag hade aldrig skickat en ansökan om jag inte hade tänkt ta mig tiden att faktiskt göra det helhjärtat. De verkar också anta att det bara är jag som tar hand om mina barn och glömmer helt bort att barnen har en pappa också.
Även om det kanske inte var deras mening att det skulle tolkas på det här viset så borde de verkligen ha tänkt sig för innan de skickade iväg det där klantiga mailet.
Jag hade ju inte kunnat göra någonting här i livet om jag hela tiden skulle skylla på att jag är trebarnsmamma.
Tanken med att gå med i fadderiet var just att JAG skulle ha någonting skojigt och utmanande att göra utöver mina studier i stället för att åka hem direkt efter skolan.

Jag är arg och besviken.
INGEN ska tala om för mig vad jag kan och inte kan genomföra.
Jag säger som min kära vän: De kan ta sina fördomar och trycka upp någonstans där solen inte skiner.

Kommentarer


Postat av: Lisa

Ja de kan verkligen peta upp sina fördomar...

2011-12-15 @ 22:15:37
URL: http://www.pegapower.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: