Lucia.

Jag sov fruktansvärt dåligt natten till idag,låg mest och vred och vände på mig. Inte nog med det så ringde klockan 05:00 för att vi skulle upp på ett tidigt luciafirande på stora pojkens skola. Vi kom faktiskt iväg i tid, vi brukar inte vara i tid när hela familjen ska iväg. Om jag ska själv någonstans är jag alltid för tidig, men att få med hela familjen brukar bli ett lite större projekt.

Det kan vara en sådan sak som att strumpor sitter snett, lappar i tröjan som kittlas eller fingervantar där fingrarna inte hamnar rätt. Sedan har jag en mellanpojke som tycker det är hemskt tråkigt att promenera. Idag gick själva promenaden väldigt bra, idag skulle han titta på varenda stjärna i stället, klart att jag vill unna honom att titta och beundra på stjärnorna på den mörka morgonhimlen, men det är så typiskt att de ska göra sådant när tiden börjar sina.

När vi kom fram till skolan blev vi bjudna på pepparkakor, glögg och varm saft till barnen, det är konstigt hur varma drycker kan smaka sådär extra gott bara för att det är kallt och för att man är utomhus.
Luciafirandet inleddes av två stycken jycklare som framförde en eldshow. Det var bland det häftigaste jag har sett, barnen ryggade undan lite till och från med det kan ju bero på att ena killen faktiskt såg riktigt galen ut där han närmade sig publiken med sin eld.

Resten av dagen har jag spenderat med mig basgrupp hemma hos mig. Vi har arbetat med vårt projekt och unnat oss lite luciafirande. I morgon ska vi ses igen för att börja filma!

Nu sitter jag trött och känner mig som en hej-kom-och-hjälp-mig. Jag är verkligen galet trött. Ett barn sover i min säng, ett i sin egen säng och ett bredvid mig här i soffan. Nu ska jag dricka min varma glögg och lyssna till mellanpojkens sövande andetag.

Glad Lucia!


Bild från förra årets Luciafirande.


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: