Det är inte lätt när det är svårt.

Vad har jag gjort idag?
Jag har städat, igen.
Jag gör inte mycket annat än att städa.
Visst umgås jag med min lilla familj också, men jag städar mest.
Det finns verkligen inget slut på det, hur kunde tex tvättkorgen bli full på bara två dagar?
Varför var vi tvungna att välja svarta möbler i vardagsrummet så man ser dammet efter en dag?
Varför börjar vi inte använda papperstallrikar så man slipper plocka ur och i diskmaskinen hela tiden?
Varför köper man massor med leksaker till sina barn som dem ändå inte uppskattar och strör över hela lägenheten?

I morgon börjar verkligheten med dagis, skola och jobb.
Ja, jag ska ju inte jobba, jag ska vara hemma.
Jag är både livrädd och förväntansfull inför att vardagen ska börja igen.
För barnens skull är det ju väldigt skönt att få komma tillbaka till sina vänner.
Men jag ska vara hemma igen, isolerad på 90 kvadrat med Theodor.
Jag ska känna mig sådär ensam igen, vilket känns jobbigt efter att ha haft barnen hemma sedan 17:e december.

Kommentarer


Postat av: Johanna

Åh det där med leksaker känner jag igen, man köper leksaker....men dom ska leka med kastruller och slevar. How come? Kram på dig sötnosen, om jag hade kunnat hade jag kommit på en rykande kopp kaffe imorgon! Pussss

2011-01-09 @ 21:06:57
URL: http://seluna.blogg.se/

Postat av: Daniel

Stackarn, tar med dej mentalt till thailand!!

2011-01-09 @ 23:51:28
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: