Jag har förstört mitt liv!

dp
Varje morgon brukar jag titta på vakna med the voice på kanal fem, det har jag gjort i två år ungefär. Igår blev jag dock väldigt besviken. Den nya torsdagsgästen, som allt så kommer vara där varje torsdag, var Daniel Paris.
Han är en b-kändis som var med i "ung & bortskämd" på svt (jag har bara sett ETT avsnitt).
Jag hade ingenting emot honom tills han öppnar käften och säger:
"Jag har ingenting emot unga mammor, jag tycker bara dem förstör sina liv" och "barn ska inte ha barn".
Han säger också att han tycker att man är en ung förälder fram till man blir 30 år.

Jag tycker det är lite väl hårt att säga att man förstör sitt liv när man skaffar barn i ung ålder,
att skaffa barn ung är bland det bästa jag har gjort och jag har inte förstört mitt liv det minsta, jag har bara fått prioritera lite annorlunda.

Så alla där ute som är under 30 och har barn: NI HAR FÖRSTÖRT ERA LIV!

Kommentarer


Postat av: Martin The Edge

Ifrågasätter hans egna mognadsgrad en del hehe. Med såna uttalanden hoppas jag aldrig fjanten blir pappa.

2011-01-21 @ 14:25:10
URL: http://edgeman.blogg.se/

Postat av: Sara

Nu kommer Erica bli sur på mig:

Men jag håller med på ett sätt;

Barn ska inte skaffa barn! Och unga mammor förstör sina liv!

Nu till förklaringen:

När jag säger barn ska inte skaffa barn menar jag dom som inte är redo för att skaffa barn! Dom som skaffar barn för att ha en nyleksak!Det va ju trots allt en "trend" att skaffa barn tidigt för 5år sen! Samma sak med den andra meningen men då vill jag göra om den meningen till: Unga mammor förstör sina liv och barnens!

Tjejer som återigen skaffar barn för att alla andra gör det vet inte vad dom ger sig in på! ett barn är ett ansvar.



Nackdelen i dom här två meningarna är att man drar ALLA unga mammor över en kant! Om vi kan flytta runt alla personer som skaffat barn och sluta lägga dom i fack efter åldern och lägga dom i fack efter anledning/attityd så skulle han istället kunna säga: Jag har något emot fjortismammor för dom förstör sina och barnens liv. Fjortisar ska inte skaffa barn!



Klart man är en ung mamma om man skaffar barn innan 30 (30 är mitt panik år) men skaffar man barn efter 40 så är man ju "för" gammal! Så under en period på 10 år ska man göra alla dessa barn man vill PLUS att hinna ta hand om dom och ge dom den kärlek dom behöver! (hoppas du såg ironin)



Killen är ju helt klart fördomsfull, precis som andra är när det gäller muslimer, invandrare, rakade, piercade osv.



Förstår du hur jag menar eller kom allting ut helt fel gentemot vad jag tänkt mig? Det blev ju trots allt en liten novell ;)

2011-01-21 @ 15:17:02
URL: http://minbebis.com/blogg/nanny/

Postat av: emily

Vadå unga mammor förstör sina liv och barnens? Det kan finnas folk på 40 år som inte borde ha barn. Det handlar inte om ålder, det handlar om hur mogen man är, vad man själv har för värderingar.

2011-01-21 @ 15:53:38
URL: http://agressia.blogg.se/

Postat av: Maria

då har vi båda förstört våra liv tre gånger om!

2011-01-21 @ 16:29:20
URL: http://www.qaktus.se

Postat av: Anonym

Vilken jubelidiot. Snacka om att ha fördomar den kille. Han skulle jag vilja ta ett snack med. Jag har gjort det jag vela med mitt liv! Nu har jag två pojkar, nu ska jag studera och få en karriär. Klart inte livet tar slut då man får barn, dom är livets mening! Jävla idiot...åh så arg jag blir..

Puss på dig min kaka ;)

2011-01-21 @ 22:06:54

Postat av: Johanna

Jag över här ;) Ha ha ha. Krams om

2011-01-21 @ 22:07:20
URL: http://seluna.blogg.se/

Postat av: Matilda

Jag tycker det är upp till var och en hur man gör. Men personligen skulle jag aldrig kunna skaffa barn när jag inte kan försörja mitt barn så som jag vill kunna. Jag tycker att man ska ha en stadig inkomst och vara nöjd med hur man bor osv innan man hoppar in i något som det inte finns någon återvändo ifrån.

Jag skulle aldrig vilja sitta på julafton och se mina barn öppna ett paket var för att jag inte har råd att köpa fler. Det är vad jag tycker. Jag vet att ni nu tänker "det handlar inte om presenter" men på sätt och vis gör det det..

2011-01-23 @ 12:47:24

Postat av: Laks

usch va ja stör mig på folk som tror att alla - precis Alla människor - är exakt likadana. För vissa kanske 23 års ålder passar perfekt att bli förälder på, och andra vill kanske inte bli det alls. Alla är olika för faan!

2011-01-25 @ 17:24:19
URL: http://laks.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: