Det där med julklappar åt barnen.

Nu är hemuppgiften färdig, jag var ute i väldigt god tid för att hinna ägna mig åt helt andra saker i ett par dagar. Saker som inte har med skolan alls att göra, nämligen att inhandla julklappar.
Det blir inte många julklappar i år, förr var det någonting jag bara sa och ändå satt barnen där med tusen saker i alla fall.
Men vi har lärt oss att två eller tre julklappar per barn (ca 400-500 kr styck) från oss räcker eftersom den övriga släkten köper julklappar åt dem också.
Jag vill aldrig vara med om det som hände när vi firade jul i Åre. Jag hade köpt barnen så mycket julklappar att vi knappt fick plats i bilen, barnens pappa tyckte det var onödigt mycket saker, men det tyckte inte jag.
Det slutade med att vi åkte hem från Åre med oöppnade julklappar för att de nöjde sig med två-tre paket. När vi kom hem fick jag öppna deras julklappar och ställa upp prylarna i hyllan.
Aldrig mer, den Charlie finns inte längre.

Hur tänker ni?

Kommentarer


Postat av: Mia

2011-11-29 @ 21:10:48

Postat av: Mia

Woops, failpost av mig. Det jag skulle säga var att jag inte tycker det är något fel i att skämma bort sina barn ibland, men att det är viktigt att de förstår att det är mer än bara det. Julen för mig handlar mer om närhet och kärlek :)



2011-11-29 @ 21:13:10


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: