Mamma Ali.

Måste berätta en rolig sak.
När det blev offentligt att jag bytt namn tyckte vissa synd om mina barn som var tvungna att lära sig ett nytt namn, somliga trodde att det skulle ta tid för dem och det "ojades" en hel del.
Jag kan berätta att mina barn har tagit det här bättre än någon annan, de har varken ifrågasatt eller haft svårt att smaka på det nya namnet.
Min äldsta son rättar andra med jämna mellanrum: "mamma heter faktiskt Charlie nu!".
Min mellanpojke som tittar på barnkanalen till och från säger: "min mamma heter Charlie björn" (barnprogrammet heter Charlie björn, så har vi Charlie och lola också...det finns många fiktiva figurer med namnet Charlie).
Vid matborde idag försökte jag lära min minsta pojke att jag är mamma Charlie och till slut kom det: "ALI!", med följt av ett enormt fnitter.
Ena fröken på dagis kallade mig till och med för Charlie idag! Hon var lite nyfiken, men det gjorde inget! Idag är en bra dag och allting känns så skönt!!!

Kommentarer


Postat av: Jonesy

Men... Varför skulle det vara svårt för barnen att du bytte namn? De är ju mer toleranta än 100% av alla vuxna iom att de inte lärt sig alla försomar och sk normer än. Tycker jag är logiskt iaf... Det är allra ofta vuxna som lär barn att minnas och frysa ut genom att visa barnen vad de själva har fått lära sig är fel och udda. Så skapar vi fler fördomar. Väldigt förenklat nu ion att jag sitter med min HTC och den ibland ändrar mina ord så jag undviker för långa kommentarer ;)



Go Charlie!

2011-11-15 @ 07:31:22
URL: http://kattenjones.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: