Plugg, internet, mat och lite mutta.

Jag har internet igen!! När jag hade pluggat färdigt kom det igång precis som om det var meningen att jag inte skulle ha en chans att sitta här och häcka! Nu är jag färdig och det har tagit mig 16,5 timmar att förbereda inför morgondagens semiunarium med vår grupp, det kommer bli minst sagt intressant och se om alla har gjort det dem ska till i morgon.......

I övrigt är jag sämst på att ta hand om mig själv mitt i all den här röran, idag har jag ätit fyra digestivekex med mögelost..det är ju verkligen en stadig diet när man behöver alla hjärnceller för att kunna fokusera. Ibland önskar jag att någon kunde servera mig mat. Jag gör ju självklart mat åt barnen men det slutar alltid med att jag av olika anledningar inte hinner eller orkar äta..mycket beror väl på mitt stora intag av kaffe som gör mig ruskigt mätt..det vet jag ju om.

Idag hade en gammal vän till mig en intressant status på facebook gällande hår på muttan och benen. Det är så roande, men samtidigt skrämmande, att folk tycker att man är äcklig om man inte rakar sig. Kan inte alla försöka fråga sig själva högt EN gång: "varför rakar jag mig". Jag tror inte ni kommer ha svar på den frågan. Argument som "alla andra gör det", "jag tänker på hygienen" eller "jag hatar hår" tycker jag är så otroligt uttjatade. Jag vill inte se ut som ett litet barn på muttan, faktiskt.
Jag såg någonstans på nätet att (den intima) "hårtrenden" är tillbaka..och det förutsätter ju att det varit "MODE" väldigt länge att raka av vartenda hår på kroppen...
Ja, så ser jag på det.
hu

Kommentarer


Postat av: Josefin Moberg

Bra att du tar upp detta!!! Varför ska den naturliga kroppen ses som något äckligt???!!! Och i synnerhet den naturliga kvinnokroppen...

2011-11-02 @ 21:39:06

Postat av: Sara

Jag rakar mig för att jag känner mig fräschare då. Det är ju inte så jättebra däremot att raka sig mellan benen då risken för urinvägsinfektion ökar. Så under sommarhalvåret är det hel rakat och under vinterhalvåret blir det lite blandat ;-) Svar nog på din fråga ;-)

2011-11-03 @ 22:25:55
URL: http://minbebis.com/blogg/nanny/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: