Tisdag.

Go´kväll vänner och alla som jag inte känner.
Idag åkte jag spårvagn igen och som jag skrev igår är det alltid lika intressant, varför denna hets om en ynka sittplats? Men det som gör mig ändå lite mer irriterad är människor som inte kan flytta på arslet för gamla, skruttiga män/kvinnor eller kvinnor/män med handikapp, det hände inte just idag, men jag kom och tänka på det. Jag tycker det är självklart att lämna sin plats åt någon som behöver den bättre.
Idag var jag tvungen att BE en kvinna flytta sin väska från ena sätet för att kunna sätta mig ner, där går liksom min gräns, jag erbjuder INTE någons väska att ta min plats.

I övrigt har det varit en ganska bra dag. Morgonen började med ett gruppmöte och dagen avslutades med en jättebra och givande föreläsning om yrskesetik.
Jag tycker etik är väldigt intressant, speciellt när man får vrida och vända på etiska dilemman.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: