Nu är det helg igen.

Så var det fredag igen, det gick snabbt!

Idag tänkte jag ta lite ledigt idag från att ha något visst tema eller diskutera viktiga ämnen, istället tänkte jag dela med mig av en väldigt tänkvärd artikel, så kan ni ju skriva lite tankar om den istället. Tycker den otroligt bra och relevant eftersom jag ska bli lärare:

Firade förresten gårdagens internationella kvinnodag med otroligt härliga kvinnor, livet leker mina vänner! Synd bara att någon random snubbe stod och gapade om att feminister hatar män och sa att: "Jag har inte lust att bli behandlad illa på grund av att jag har en penis".
Hade egentligen lust att lägga mig i diskussionen och säga : "Välkommen till kvinnornas vardag". Men jag bet mig i tungan eftersom INTERNATIONELLA KVINNODAGEN handlar om kvinnor och inte om män och en diskussion som bara hade handlat om hur synd det är om honom kändes onödigt.

Snart är det dags för praktik och det ska bli skönt att få göra det som är målet med hela utbildningen, att få arbeta på fritidshem. Tänkte spendera helgen med att plugga, städa och självklart se finalen i melodofestivalen (det har jag gjort sedan jag föddes i stort sett).


Kommentarer


Postat av: Emma (grannen)

Ang Melodifestivalen! :) Kommer du ihåg ifolj när vi satt och såg MGP och du satt och kände på min mage <3 hihi!! Vi saknar er så otroligt mycke <3

2012-03-09 @ 21:23:12

Postat av: Zarah

Men det är inte sååå synd om oss kvinnor. Alla de som tycker synd om sig själva för att de är kvinnor gör ju vardagen ett helvete för männen... Ursprungligen är ju männen de som tjänat pengarna, männen har starkare fysik osv. Det är ju biologiskt. Män kan inte heller föda barn, hade de kunnat hade de nog gjort det också. Biologiskt sett är det kvinnorna som ska föda barnen och ta hand om dem för att de är de enda som kan det..

2012-03-12 @ 15:43:49
URL: http://zaraaah.wordpress.com

Postat av: Katten Jones

Zarah: Det är ju jättebra att du inte tycker synd om dig själv med tanke på att du anser att du inte klarar av något alls (utom att föda barn) utan en man :)

2012-03-12 @ 21:25:05
URL: http://kattenjones.blogspot.com/

Postat av: Mia

Vad har biologiska egenskaper att göra med jämnställdhet? "Biologiskt" sett kan människan inte flyga, men inte fan stoppar det oss? Det handlar väl snarare om social och moralisk evolution, mer än biologisk? Tycker det är naivt att tänka att kvinnan MÅSTE ta hand om barnen bara för att det är hon som föder dem. Men om man nu prompt måste se det ur biologiskt perspektiv så är väl mannen minst lika delaktig i skapandet, så då även i ansvaret som påföljer?

2012-03-12 @ 21:37:17


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: