Besviken.

Ja, jag är faktiskt väldigt besviken på människor i min närhet. Inte för att ni inte delar mina värderingar, ni har lika stor rätt som jag till att ha egna.

Dock förstår jag inte syftet med att på olika sätt låta mig få veta/höra att det JAG tycker är viktigt är "oviktigt". Att ignorera totalt verkar också populärt.
Nu talar jag inte om random människor och bekanta, nu talar jag om nära vänner och familj.
Ni får gärna tycka att det är oviktigt, men att medvetet såra är inte okej. Det hade räckt med ett: "jag håller inte riktigt med, men fortsätt ändå kämpa för människors rätt att få bestämma över sin egen kropp om du tycker att det är viktigt. Jag stöttar och respekterar dig".
Det är så vänner och familj gör. I min värld.

Det skulle aldrig falla mig in att (i det här fallet) börja tycka att tjejer med hår under armarna är "äckliga feministfittor" för att ni ska vilja prata med mig, eller för att tillfredställa er. Jag kommer aldrig byta värderingar för någon annans skull. Jag ska påminna er den dagen ni kommer utkämpa strider mot saker ni tycker är viktiga om hur ni betett er.

Jag är fortfarande Charlie rakt igenom, kan ni inte acceptera mig för den jag är så vill jag heller inte ha er i mitt liv.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: