Igår & Idag.

Igår var det ingen bra dag. Den började bra. Men slutade sämre. Jag hade bara en lektion, så jag gick dit i två timmar och sen hem. Jag pluggade lite hemma, lämnade storkillen på kyrkis.
På eftermiddagen lekte jag och barnen med T och D i parken. Vi åt glass och drack kaffe och njöt av värmen.
Martin tog körkort idag! Grattis älskling. Detta firade vi med kinamat, smaskens.

På kvällen började jag känna en oro inom mig, bara ett litet tryck över bröstet. Jag tog en dusch och pratade sedan med lillasyster på skype, det gjorde mig lugn.

Men 22:30 när jag tog min sista cigg för dagen ute på balkongen blev något fel. Det kommer en stor grupp ungdomar (berusade) gående i parken. Jag inser ganska fort att något inte stämmer. De höjer rösterna mot varandra. Två killar  börjar slåss, med knytnävarna i ansiktet på varandra. Jag blir helt skakig i hela kroppen och ringer polisen.
De andra ungdomarna särar på de som bråkar, men de går på varann igen, och den här gången stoppar ingen bråket. En kille blir liggandes på marken och jag känner mig hjälplös.Bråket upphör. Var är polisen!?!
Det tar en stund tills de får upp killen, och två killar släpar iväg med honom.
Alla ungdomar splittrade sig, åt alla håll o kanter.
Polisen kom aldrig.....
När jag kommer in skakar jag i hela kroppen över det jag sett.
Jag bryter ihop i sängen.
Då kommer attacken. Ångesten.
Jag har varit "frisk" en hel vecka.
Jag grät,skakade och martin höll om mig.
Jag sov inte på hela natten.

Jag var helt slut i morse. Ingen sömn alls.
Jag tänkte skita i skolan, men tog mig i kragen ändå.
Då ringer telefonen. Inställd lektion.
Jag, B och T gick ner till stan och tog en fika i detta underbara vårväder i stället.
Jag köpte kartonger på classe och har nu städat hela klädkammaren. Hejja mig.
Idag blir det bara städa.

Kommentarer


Postat av: alinamaria.blogg.se

gud vad hemskt. Jävla snutjävlar.. Fan alltså.

2009-04-02 @ 19:28:49


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: