Onsdag.

Idag var det min sovmorgondag.
Klockan 07:50 vaknade jag av att hemtelefonen ringde, så jag lade kudden över huvudet och väntade på att den skulle sluta ringa.
Den slutade inte, signalerna gick och gick, och nu höll jag på att få frispel under kudden.
Jag tvingade upp mig själv ur sängen och gick ut i hallen, jag svarade inte, utan förbannad som jag var pekade jag finger åt telefonen och sa: "Är du nöjd nu!?".
Jag hann gå på toaletten och sätta på kaffe innan telefonjäveln slutade ringa.
Ni kanske undrade varför jag inte svarade, men jag var verkligen inte på humör för ett samtal, och skulle det vara riktigt viktigt så hade min mobiltelefon ringt strax därefter, och det gjorde den inte.
Jag fick i alla fall reda på senare att det var Martin, och han ville inget viktigt.....

Jag hade tänkt skita i skolan idag, för mina nya tabletter gör mig rätt dåsig o likgiltig till och från.
Men jag gick till skolan i alla fall, cred till mig.
Det som gjorde mig mest förbannad var att vi inte gjorde någonting vettigt under lektionens två timmar.
Sedan gick jag hem och käkade min egengjorda räksallad.
T kom och pluggade med mig.
Det slutade med att både mådde dåligt över att vi har prov i religion i morgon.
Jag hoppas jag klarar det.
Senare på eftermiddagen hämtade jag Lowe, och vi gick och hämtade Ellioth på kyrkis.
Vi åt glass i vårsolen idag, glassen smakar så mycket godare i solen.
Jag och Martin panikstädade lägenheten på en timme idag, det skulle komma en kille och titta på den.
Vi åt lite kvällsmat.
Sedan kom den där killen mitt i maten och skulle titta på lägenheten, han var trevlig och gjorde verkligen en snabbtitt.
Nu sover mina älskade barn.
Jag sitter och dricker latte och käkar en nyttig nötblandning.
Borde ta fram alla papper inför provet, men motivationen finns inte riktigt idag.

Hakuna matata?......

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: