Landet.

I torsdags kväll var jag, Martin och Ellioth på bio.
Vi köpte läsk och popcorn och var redo för Ice age 3.
Jag har inte skrattat så mycket på länge.
Biografen var ju mestadels fylld av barn, men jag hade klart roligast, jag skrattade mest och högst under hela filmen.
Folk får gärna tycka att jag är smått pinsam, men det skiter jag i, för jag hade jättekul.
Ellioth skrattade mycket med, man såg hur lycklig han var och han var helt uppslukad av filmen.
Första försöket på bio med Ellioth gick alltså superbra, det ska vi göra om.
I fredags åkte vi till Martins föräldrar, och jag har inte skrivit på ett tag igen, jag hade med mig datorn men plockade aldrig ur den ur väskan.
När vi kom fram regnade det... så trist så man bara vill gråta.
På lördag morgon när vi drog undan gardinerna var det sol, SOL!
Ellioth skulle följa med farfar till flygfältet och titta på flygplan så Martin, jag och Lowe åkte in till Arvika och gick på stan.
Vi var på jakt efter ett par stövlar till mig, och vi hittade ett par seglarstövlar efter 10 minuter.
Gummistövlar är dyra, men det är det väl värt.
Vi vandrade omkring och tittade för det mesta, för att inte göra av med för mycket pengar.
När vi kom hem igen plockade jag 2 liter svarta vinbär och gjorde lite saft, jag kände mig verkligen som en riktig husmor.
På eftermiddagen körde jag gräsklipparen i solen tills jag fick bensinstopp, mekade med Martins cross, lekte med barnen.
På kvällen lagade martin och jag mat.
Potatis, kycklingspett, kall sås och sallad.
Det var ljuvligt.
Jag stensomnade på kvällen, måste vara den friska luften.
Idag var det varmt och skönt ute igen.
Jag fyndade på loppis! en liten byrå med en hylla till för 50 kronor! som hittat.
Jag plockade ännu mer bär idag, så jag kunde göra ännu mer svart vinbär saft!
Nu sitter jag hemma och är helt slut.
Jag borde sova.
Martin börjar jobba i morgon så jag behöver alla mina krafter till att vara hemma med pojkarna.

Älskar er.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: