En dag inomhus.

Herrn i huset gick tidigare till jobbet idag, så jag gick upp tidigt och fixade i ordning barnen.
Det gick bra tills Ellioth skulle ta på sig yttekläderna.
Lowe satt i vagnen och pekade på dörren och sa "DÄÄÄÄR", men då blev allt fel för Ellioth.
Han hittade ett minimalt, pyttelitet, ja nästan obefintligt hål på ena stöveln och ville inte ha dom på sig.
Jag stod på mig eftersom det regnade ute.
Då fick han "ont i benen", det får han jämt när han inte vill någonting.
Då blir han hjälplös, kan inte gå, inte klä på sig, ingenting.
Jag blev frustrerad och klädde på honom trots motstånd.
Jag körde ut Lowe och vagnen i trapphuset och lyfte ut Ellioth utanför dörren och låste den snabbt så han inte kunde sticka in igen. Han grät och och ville inte gå själv.
Tyvärr får man köra på taktiken "nej, men då går vi utan dig", det brukar fungera, och det gjorde det även idag.
När jag kom hem pratade jag med D på telefonen, efter ett tag bröts samtalet.
Strax efter kom hon ner med två koppar kaffe, vilken pärla!
Morgonkaffet serverat!
Jag skämdes lite över hur mitt hem ser ut just nu.
När vi avslutat våran fika började jag ta tag lite mer i packandet.
Det börjar se så kallt och kalt ut är hemma, och man hittar en massa defekter här o var som vi måste fixa innan vi flyttar.
Jag ska röja i två dagar till, sen ska jag ta en vecka i Norrköping och bara slappna av.
Förhoppningsvis hinner man träffa några vänner också.


Ellioth har lärt mig en ramsa:
"den som sa det, den kan va det, på 1900-talet".


Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: