Glädje & Sorg.

Nu är jag tillbaka efter våran mini-semester, tänkte försöka sammanfatta dessa dagar.
Vi kom fram ganska skapligt förra fredagen (12:e) och det var skönt att vara hemma igen.
På lördagden hämtade vi F i hans nya lägenhet och tog med honom hem till mamma.
Vi grillade och åt och pratade.
När söndagen kom åkte Martin hem, jag avskyr när han åker ifrån mig.
Jag tycker inte om att sova själv. Fy.
På måndagen gick vi upp tidigt och hälsade på Ellioths gamla dagis, jag saknar dom.
Sedan gick vi vidare till öppna förskolan och träffade en hel del gamla godingar, ibland känns det knappt som om det var över ett halvår sedan vi sågs sist, men jag antar att det är så mellan goda vänner.
Tisdag morgon väckte Lowe mig 05:30 och var jättepigg, det var inte jag.
Efter några timmar steg alla andra upp och vi började göra oss i ordning för begravningen.
Vi åkte till kyrkan och sjöng igenom sångerna ett par gånger.
Barnvakten (min bror) kom och hämtade barnen en stund innan det började.
Det var en vacker begravning, men det var så jobbigt.
Jag koncentrerade mig för att inte gråta ljudligt.
Det var inte lätt att sjunga, men jag klarade det.
Jag ville göra det för hans skull.
Senare på eftermiddagen packade vi ihop våra saker och åkte ut i skärgården.
Havsluften gjorde oss trötta och vi däckade klockan 20:00, när hände det sist?
På onsdagen var det jättefint väder.
Vi lekte och lekte, gick på promenader, grillade, jag brände mig i solen (som vanligt).
På torsdagen åkte vi och köpte världens godaste potatissallad, kycklingklubbor och nybakade baguetter.
På kvällen kom Martin och alla andra som vi skulle fira midsommar med.
På midsommarafton vaknade barnen tidigt och vi åt frukost ute.
Vi hämtade björkris och blåste upp balonger, vi klädde upp oss och föreberedde potatisen.
Framåt lunch kom de sista gästerna, vi blev ca 20 personer.
Vi dukade upp långbord bakom husvagnen och åt sill och potatis tills vi nästan sprack.
Klockan 15:00 var det dans runt stången, F hade lovat att han skulle dansa med Ellioth, och det gjorde han.
Fiskdamm, lekar, bullar, saft, skratt, klirrande flaskor.
Jag och min storasyster gjorde två jordgubbstårtor och kokade kaffe.
Det var härligt att träffa alla underbara människor.
Jag känner mig levande med dom.
Alla drack alkohol och blev lulligare och lulligare, men inte jag.
Skönt faktiskt.
På kvällen blev det mer mat.
Grillspett, potatissallad osv osv osv.
Det kändes som om vi inte gjorde något annat den dagen, vi åt bara.
Jag var jättetrött på kvällen, så när alla andra gick till dansbanan för att dansa med fulla pensionärer så gick jag och lade mig inne hos barnen i stället.
På lördagen var alla bakfulla, förutom jag och barnen.
Vi gjorde kaffe och gick ut och lekte.
Min älskade M och hennes P kom och hälsade på.
Synd att vi inte kan ses oftare.
På eftermiddagen startade vi ett vattenkrig med vattenballonger, jag har inte skrattat så mycket på länge.
Grillning på kvällen.
Jag gick och lade mig först, jag var helt slut.
Idag vaknade vi skapligt och åt frukost ute.
Vi packade ihop alla våra saker och satte och i bilen och åkte "hem".
När vi var framme tyckte Martin att vi skulle åka till svärisarna.
Jag hade egentligen ingen lust alls, då vi hade varit hemma i ungefär 15 minuter efter en 3,5 timmes bilresa.
Vi åkte i alla fall.
Vi fick middagen serverad, men jag kände inte att jag var speciellt trevlig alls, jag vill bara vila.
Min kropp är trött.
Men jag är lycklig.
Så underbart lycklig.

" bla bla bla du är för ung, bla bla bla du har ju inget jobb, bla bla bla vad bråttom ni har"
Jag har hört allt detta förut, många gånger.
Men vet ni?
Jag bryr mig inte, inte ens lite heller.
Jag är så lycklig.
Vi är lyckliga.




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: