Igår & Idag.

Igår hade väckarklockan ringt, men jag hade inte vaknat.
Martin sa att han hade försökt väcka mig men att han gav upp.
Jag vaknade 07:20 av att Martin skakade om mig och sa att vi var sena.
PANIK.
Jag har nog aldrig fixat i ordning mig så snabbt någonsin tidigare.
Jag träffade T och vi sällskapade till skolan.
Vi hade redovisning av våra böcker i religionen.
Jag fick VG i kursen!
Efter lektionen gick jag i spöregn och blåst in till stan och träffade B.
Vi kollade lite på böcker, sedan satte vi oss och drack kaffe och pratade om livet.
När vi fikat färdig gick jag och fikade med H.
Det var skönt att få prata av sig, och jag tror att vi är rätt lika till sättet.
Sedan gick jag hem och pysslade lite, hämtade barnen, lagade mat, tvättade.

Idag har jag varit hemma och vilat mig.
T kom och drack kaffe, jag packade lite inför flytten.
Utvecklingssamtal på Lowes dagis.
När vi kom hem lagade vi smaskig mat och åt.
Lowe var så trött att vi fick gå och lägga honom direkt efter maten.
Vi tog fram mikrofonen och stativet till Ellioth.
Han sjöng och vi spelade in det i datorn samtidigt, det kan vara lite kul att spara sånt.
Han är min lilla artist, och han har blivit så duktig på att memorera alla låtar han hör.
Ikväll har jag pratat med min älskade K i telefonen, jag saknar henne.
Jag sitter just nu och planerar sommaren, det går inget vidare.
Ska nog lägga mig i sängen och bara vara.

Vila i frid.
Du kommer alltid vara ihågkommen som en glad farbror.
Du skämtade alltid och skrattade högt.
Du var så varm mot din omgivning.
Alla visste vem du var.
Nu har du lämnat oss.
Men vi kommer ses igen.
Vila i frid.

Kommentarer


Postat av: Jenny

Så fint du skrivit!

tårar riner nerför min kind när jag läser det.

känns så skönt att min pappa berört så många

2009-06-08 @ 22:15:04


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: