Lite att tänka på.

Jag kommer att vara borta i lite över en vecka nu.
Får jag möjlighet att blogga så kommer jag självklart göra det, men lyckas jag inte med det så får ni ha en riktigt trevlig midsommar så ses vi snart igen.



Alltid på väg.

Jag är alltid på väg mot en avlägsen destination
bortom det vi kallar tid och rum.
Detta mål ger mig mod, ger mig kraft, ger mig inspiration
till att möta åren som jag nu har framför mig.

I mitt innersta bär jag en bit av ett avlägset land
löftet om att jag hör hemma där.
I mitt innersta bär jag ett hopp om en avlägsen strand
att få möta Herren ansikte mot ansikte.

Så vad jag än gör, vad jag än tar mig för
ska jag aldrig släppa taget
om denna osynliga hand
som Herren sträckt mig.
Nej, vad jag än gör, vad jag än tar mig för
ska jag aldrig släppa taget
om detta osynliga land som kallas himlen.

Om nu Gud är en lögn har jag svårt
se min väg meningsfull, livet är då
ren fåfänglighet. Men jag tror på
den man som blev korsfäst för kärlekens
skull. Du vet, graven som blev
lämnad, som blev funnen tom.

Så vad jag än gör, vad jag än tar mig för
ska jag aldrig släppa taget
om denna osynliga hand
som Herren sträckt mig.
Nej, vad jag än gör, vad jag än tar mig för
ska jag aldrig släppa taget
om detta osynliga land som kallas himlen.

Så vad du än gör, vad du än tar dig för
ska du aldrig släppa taget
om denna osynliga hand
som Herren sträckt dig.


Text och musik: Ingemar Johansson (psalm 795)

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: