spänning.

Idag var jag snabb in på dator för att se om vi fått något erbjudande om lägenhet, och det hade vi.

Så jag ringde bo-butiken och bad om att få numret till kvinnan som bodde i lägenheten.
Jag ringde henne och hon sa att hon kunde visa mig lägenheten på hennes lunch. Snäll som hon var kom hon och hämtade mig med sin bil, och vi åkte och tittade på lägenheten.
Jag blev förälskad i lägenheten. Helt hopplöst kär.
Nu måste vi vänta i flera dagar innan vi får veta något. Det kommer bli ett par långa dagar.

Ikväll ska jag plugga tills jag stupar. Jag har nämligen prov i psykologi i morgon.

Sitter just nu och knåpar på lite hemligheter...

"Take this kiss upon the brow!
And, in parting from you now,
Thus much let me avow—
You are not wrong, who deem
That my days have been a dream;
Yet if hope has flown away
In a night, or in a day,
In a vision, or in none,
Is it therefore the less gone?
All that we see or seem
Is but a dream within a dream.

I stand amid the roar
Of a surf-tormented shore,
And I hold within my hand
Grains of the golden sand—
How few! yet how they creep
Through my fingers to the deep,
While I weep—while I weep!
O God! can I not grasp
Them with a tighter clasp?
O God! can I not save
One from the pitiless wave?
Is all that we see or seem
But a dream within a dream?"

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: