Stormig Söndag.

Idag var jag en riktigt snäll mamma, och gick upp och tog barnen och lät min kärlek få sova.

Jag tog mig en titt utanför fönstret och såg bara snö...SNÖSTORM.
Vi hade planerat redan igår att vi skulle gå ner till stan idag. Helt plötsligt hade jag verkligen ingen lust.
Men snäll som man är så vill man ju att barnen ska få komma ut och röra på sig, så vi klädde på oss alla kläder vi kunde hitta i stort sett och började promenaden in mot stan.
Dit var det faktiskt inga problem, eftersom vi hade blåsten i ryggen. Vi såg ut som snögubbar när vi anlände till Kappahl, men det kunde vi nog alla ha överseende med, för vi frös ju inte.

På Kappahl köpte jag två bh:ar (rea), tre tröjor (till Ellioth), tre par trosor, och en väska (från barnavdelningen, till MIG). Allt detta för 500 spänn. Jag är nöjd och glad över mitt kap.

Sedan gick vi till konsum. I kassan var det självklart kö, och Ellioth blev rastlös. Han hittade genvägar ut ur butiken och jag kände mig rätt stressad. Men kassörskan visste hur hon skulle få honom nöjd, hon gav honom en burk med en gose-Ekorre i. Han förklarade för kassörskan att Ekorrar bor i träd och att de är busiga. Så nu vet hon det.
På väg hem berättade Ellioth för oss att han tyckte synd om sin Ekorre som fick sitta ensam i den där burken av plast. Han bestämde sig för att han skulle befria den när han kom hem. 4,5 år och redan djurrättsaktivist.

Vägen hem blev lång. Snöstormen eskalerade och vi hade snö och blåst rakt i ansiktet. Hemskt. Bara Lowe som hade det varmt och gott inne i sin vagn.

Nu har jag gjort mig en latte och sitter och bara myser i soffan.

Kommentarer


Postat av: Anonym

ja vilket jävla väder. usch och fy.

jag är i himmelriket, har hittat världens bästa affär nu. berättar mer sen

2009-03-08 @ 18:20:16
URL: http://dorisnova.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: