Tuesday's grey.

Idag har det varit en lång, helt vanlig dag i skolan. Religion, psykologi, data.
På min tre timmars långa rast blev det fika med Tonje. Hanna gjorde oss sedan sällskap till biblioteket där vi skulle plugga. Det slutade med att Hanna drog ungefär alla repliker i "Smala Sussie" och jag skrattade så jag grät. Nu kommer jag leva länge.

Efter skolan mötte jag upp min hane och vi gick till Ica, sedan hämtade vi våra barn på dagis.
Idag blev det tacos, egentligen brukar vi bara ha det som helgmat, men jag fick ett otroligt sug efter det idag.

Röda faran har inte kommit än. Jag väntar tålmodigt.

Nu stod jag för ett stund sen och blev ganska irriterad på balkongen. Våran fina inhägnade lekpark här utanför har nämligen börjat användas som hundrastplats. Inte bara en gång om dagen, utan flera gånger om dagen, med olika hundar varje gång. Jag förstår att de vill rasta sina hundar fritt, och det finns ju inte barn i lekparken när de rastar hundarna där. Men frågar man mig om min åsikt så ska detta inte spela någon roll. Det är INTE en hundrastgård, det är en LEKPARK. Det spelar ingen roll om ni plockar upp hundskiten efter er och sköter det fint. Det är en lekpark för barn. Människobarn.
Punkt slut.

Sitter i valet och kvalet hur jag ska göra det 18 april.........



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: