Tandläkare & magsjuka.

Idag hade vi tandläkartid till dem stora barnen och jag förväntade mig inte ens att dem skulle öppna munnen. Först ville ingen sätta sig i stolen, sedan när vi lyckades få upp den stora sonen i den ja då skulle mellanpojken också upp och så blev det bråk.
Undersökningarna gick hur bra som helst, dem låg still och öppnade sina munnar.
Ellioth fick "ta kort" på tänderna och det tyckte han var lite spännande.
Lowe var väl mest road av att stolen gick att hissa upp och ner.
När dem var klara fick dem välja en varsin leksak och vi behöver inte komma dit igen på ett år.

Efteråt åkte vi till affären och handlade, det gick inte så bra.
Dem två stora barnen levde rövare och brottades mellan folk och varor.
Jag kunde känna alla blickar på mig, men jag brukar försöka dölja min inre stress och räta på mig i stället.

Väl hemma hände det som inte fick hända.
Theodor kräks rakt ut, inte lite heller utan den stora spyan.
Vi tänkte väl att det var något han ätit men nu har vi torkat spyor i flera timmar medans vi försökt få dem stora att sova.
Det var ju bara ren tur att jag ändrade tvättiden tidigare idag så vi blev av med all kräksdoft på en gång.

Nu hoppas jag att jag ska kunna sitta ner en stund och dricka en kopp kaffe.

Kommentarer


Postat av: fine

jag förstår precis! adda mig på angiven mejladress! :D

2010-12-08 @ 19:50:18
URL: http://fine.webblogg.se/

Postat av: Hugoalma

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!

2011-06-08 @ 10:50:05
URL: http://hugoalma.blogimagine.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: