Radiolove.

Idag när vi åkte bil lyssnade vi som vanligt på P3 (troligen världens bästa program).
De spelade en låt som jag nästan glömt bort och jag tänkte "vilken gammal låt".
Ikväll googlade jag på låten för jag var lite nyfiken på när den kom,
resultatet blev 2004.
Låten är bara sex år gammal.
Jag har nu en liten teori efter att detta hände.
Kan det vara så att det är ungefär som med hundar,
det här med hundår och så?
Ett musikår kanske är sju människoår?
Med tanke på hur mycket musik som musikindustrin pumpar ut varje år är det kanske inte så konstigt att mycket av det faller i glömska.
Det enda man kan veta säkert är att riktigt bra musik blir ihågkommen.


Eftersom de på P3 brukar kora "skämslåtar" (låtar som man hatar att man älskar) tänkte jag göra en liten top 3 lista.

  1. Daddy Yankee - Gasolina
  2. Paradisio - Bailando
  3. Raymond & Maria - Ingen vill veta var du köpt din tröja

Kommentarer


Postat av: micka

haha! det är nog mina också ;D

2010-06-16 @ 11:30:24


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: