Funderingar.

Ibland blir jag nästan lite fascinerad över hur folk orkar lägga ner så mycket energi på andra människors liv, i stället för att koncentrera sig på sitt eget.
Ibland känns det också som att somliga vet mer om mig själv än vad jag gör, ganska märkligt.
Sitter det dolda kameror i min omgivning som jag borde veta om?

Människor har intresserat sig för mitt mödraskap.
Definiera en bra förälder?
Jag tror inte man föds till förälder.
Det kommer ingen manual med barn när de föds.
Att skaffa barn är som att börja i skolan, en livslång skola.
Det är väl meningen att man ska älska, lära och leva med dem och göra dem till bra människor?
Mina barn är det bästa jag vet, och jag älskar dem gränslöst.
De har gjort mig så många erfarenheter rikare, och utan dem vore jag ingenting.

En förälder måste också få må dåligt.
Jag kan också vara ledsen, trött, frustrerad och allt annat man ibland kan känna.
Är jag en dålig förälder för det?
Nej, jag har tillåtit mig att vara människa.

Alla människor väljer olika vägar här i livet,
och de vägarna gör oss till dem vi är.
Det är dem som skapar oss.
Jag har aldrig ångrat mina val.
Så varför ångrar någon annan dem åt mig?

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Kommentarer


Postat av: natalie

kan inte göra annat än att hålla me dig på allt du skriver erica :)

2010-03-19 @ 11:37:48
URL: http://nnaatts.blogg.se/

Postat av: Elin

Säger samma sak! Så sant de du skriver! :)

2010-03-19 @ 11:47:54
URL: http://e-lindahl.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: