Supermamman?

Ibland kan man känna sig så oerhört värdelös, även om jag vet att det egentligen inte ligger någon sanning i det.
Ibland tvivlar jag på mig själv, mest tack vare att andra hjälper mig på traven.
Jag har sagt det många gånger, men jag kommer säga det igen:
Barn föds inte med en manual.
Att ha barn är som en livslång lektion.
Det är inte alltid lätt att veta vad som är rätt och fel, det viktiga är att försöka.
Ibland märker man extra tydligt att vi faktiskt har lyckats väldigt bra.
Tyvärr finns det barn som inte har det så bra och det gör ont i mig av att tänka på det.

Jag är ingen supermamma.
Jag är verkligen inte det, och jag tror inte det finns några supermammor.
Jag tror att alla människor föds med fel och brister, jag har många sådana.
Men jag är en väldigt bra mamma som kämpar för sina barn.
På vårat bröllop höll min mans syster ett tal.
Jag är inte van vid att folk tittar på mig och säger: jag är stolt över dig.
Nu några dagar efter bröllopet kan jag fortfarande börja gråta när jag tänker på vad hon sa.
Hon sa att hon är stolt över oss.
Det kommer jag alltid att bära med mig, speciellt dem dagarna när man känner att man inte räcker till.




Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: