För ett år sedan....

På lördag är det ett år sedan jag blev överraskad med en möhippa.

Jag fick order om att åka hem till Norrköping den 20 augusti, och jag skulle ha med mig röda kläder, badkläder och gärna ha rakade ben.
Vi packar in hela familjen i bilen och åker ner.
Det slår mig en bit på vägen att det är fredag, jobbar inte alla på en fredag? Jag försökte verkligen komma på vad som skulle kunna hända.
När vi kommer fram är bara min lillasyster hemma.
Efter en stund försvinner min lillasyster spårlöst, och jag blir ju rätt nyfiken på vart hon har tagit vägen.
Jag ringer upp och frågar vart hon tagit vägen och hon svarar: kom ut!
Jag går och öppnar ytterdörren och där står min lillasyster och flera av mina vänner med champangeglas och astiflaskor.
Jag hamnar i någon slags chock och har inte en aning om vad jag ska säga, så jag går in och alla följer efter.
I trädgården dricker vi asti och jag får veta att man inte får vara så snygg som jag var på en möhippa.
Det plockas fram kläder som jag till vardags aldrig skulle använda...
Efter det får jag ett kuvert med min första uppgift, att samla äktenskapsråd.
Redan här känner jag att jag behöver lite mer asti....

Vi tar bussen in till stan och alla tittar på mig.
Det roliga är att det var augustimarknad i Norrköping, vilket betyder att hela stan är FULL av människor.
Jag var dagens spektakel.
Jag börjar skaffa äktenskapsråd och tycker själv att jag är väldigt duktig.
På stan ansluter sig flera av mina vänner och jag blir helt till mig!

När vi varit på stan en bra stund och jag har samlat in många äktenskapsråd får jag ta på mig en ögonbindel och snurra ett par varv.
Jag blir förd någonstans, ner för en spiraltrappa.
När det börjar lukta klor blev jag förvirrad, men jag hade ju badkläder med mig! aha!
När jag får ta av mig ögonbindeln är vi inne i ett omklädningsrum och jag får ta av mig alla kläder och ta på mig en mörk "morgonrock" och tofflor.
Men, skulle jag inte ha badkläder?
Jag blir förd genom en lång korridor och i slutet på den möts jag av en glad kvinna som säger att hon ska massera mig i 40 minuter! Halleluja!

Den där massagen var bland det skönaste jag har varit med om.
Efteråt fick jag dock världens spänningshuvudvärk.
Då var det dags för jacuzzi och vin.
Vi satt i det varma bubblande vattnet och pratade.
Efterår bytte vi om och gjorde oss fina, jag visste fortfarande inte varför.
Jag fick en ipren mot huvudvärken och mitt andra uppdrag: samla kalsonglappar....
HJÄLP.

Vi går upp till restaurangen (vid det här laget vet jag i alla fall att vi är på grand hotell).
Där serveras mat och dricka och jag får börja klippa kalsonglappar.
Dryck kom in på rullande band och ännu fler anslöt sig till vårat sällskap.
Uppdrag nummer tre var att fotografer människor, det uppdrag jag var sämst på.
Mer dricka, nötter, cigg, skratt.
Uppdrag nummer fyra var att ha musiktävling med två killar, det var inte så svårt att hitta medtävlande för vårat bord drog till sig alla människor automatiskt.
Människor som ville gratulera, prata och skratta tillsammans med oss.
Ännu mer dricka, fyrverkerier, cigg, sittande dans vid bordet,långa toalettköer och generösa bartendrar.


Framåt natten ville jag åka karusell.
Vi går längst med marknaden och köper munkar.
Jag och min lillasyster åkte karusell, jag blev yr...så oväntat.
Efterår går vi och äter cheeseburgare och dricker milkshake.
Det skulle jag aldrig ha gjort...eller jag kanske borde ha undvikt karusellen?
I vilket fall som helst fick jag åka hem och besöka toalettet, sedan somnade jag som en prinsessa..en lite onykter prinsessa.

Jag har aldrig blivit så bortskämd någonsin förut.
Jag vill tacka alla som gjorde min möhippa oförglömlig.
Tusen tack.
Ni har livlig fantasi och jag ser fram emot att få hämnas en dag...
Jag älskar er.


mö

Kommentarer


Postat av: Jonesy

Vi älskar dig ju <3

2011-08-17 @ 21:46:52
URL: http://kattenjones.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: