Det där med mobiltelefoner.

Min sjuåring vill ha en mobiltelefon, "alla andra har ju en mamma". Alla andra har inte en mobiltelefon, men jag förstår vart han vill komma.
Jag vill INTE att min sjuåring ska ha en mobiltelefon.
Jag har hört föräldrar som säger "det kan väl vara bra när barnen är ute och leker, då kan man ju få tag på dem". Då börjar jag vrida på mig och tänker; okej, nästa år kanske.
Men sedan får jag slå mig själv på fingrarna och säga NEJ. NEJ NEJ NEJ.
Han är sju år, åtta nästa år! sjuåringar ska inte ha mobiltelefoner.
När jag var sju år lekte vi ute jämt, utan mobiltelefon och det gick hur bra som helst.
Tekniken när det kommer till mobiler var inte lika utspridd då, pappa hade väl nån tegelsten av något slag.
Men jag tycker inte att teknikens utveckling och framfart är en ursäkt för att små barn ska ha mobiltelefoner.
Jag röstar NEJ och återigen NEJ.


Kommentarer


Postat av: Lisa

Mina har fått när de fyllt 9, Samuel använder dock sin mest till o spela på. Men när de börjar närma sig 9 går de ut, säger att de ska till en kompis men ångrar sig ofta efter vägens gång eller så var kompis 1 inte hemma och så går de vidare till en annan. De börjar också röra sig utanför kvartersgränserna så det är väldigt smidigt att ha en telefon i fickan på dom.

2011-12-28 @ 20:36:26
URL: http://www.pegapower.bloggplatsen.se

Postat av: emily

ALRIG att joel ska få en telefon innan han fyllt 15. Så är det.

2011-12-28 @ 21:24:38
URL: http://agressia.blogg.se/

Postat av: Emma (grannen)

Jag fick min första när jag började högstadiet och det ska nog Mikkel oxå få :)

2011-12-28 @ 23:53:42


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: