Julkänslor.

Det var så underbart skönt att få träffa mina vänner idag igen!
Det har varit skönt med lite hemarbete, men det var nog bra att jag fick komma tillbaka till klassrummet innan jag började klättra på väggarna.
Det kommer vara en hel del tufft arbete nu innan jul och dessvärre kommer det nog bli en hel del plugg över både jul och nyår. Barnen ska i alla fall få långledigt tillsammans med mig så hoppas jag att jag kan få saker gjorda trots att jag har dem hemma.

Idag föll den första snön. Även om det bara varade i sisådär 20 minuter så gick jag lycklig med pirr i hela kroppen från spårvagnen och hem, när jag gick där mellan husen var det en liten flicka som öppnade en ytterdörr, tog ett skutt ut, sträckte upp händerna mot himlen och sträckte ut tungan för att samla snöflingor på den. Jag kunde äntligen känna lite julkänslor i kroppen.

Börjar ni längta efter julen?

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: