En spännande eftermiddag/kväll.

Idag fick jag äntligen mina böcker så att jag kan börja plugga, jag gjorde mig i ordning lite och åkte upp till universitetet, tog en kopp kaffe och började läsa.

Förra veckan när de hade en slags välkomstmässa på universitetet så bjöd deras egen kör "Söt Likör" in till "insjungning" (är det ett annat ord för audition?).
När jag ändå var på universitetet i eftermiddag tänkte jag att jag skulle gå dit så klockan 17:00 gick jag in i aulan.
Där hände det dock något oväntat.
Jag trodde att vem som helst fick vara med, att alla som tyckte om att sjunga fick vara med.
Det visade sig vara lite annorlunda.
Vi fick först ett papper där vi fick fylla i våran musikaliska bakgrund (vilken tur att min är lång), sedan fick vi värma upp rösterna i grupp och sjunga stämsång.
Sedan skulle vi ha audition en och en och sedan en intervju.
Say what!?!? Ska vi sjunga nu? idag? på än gång? skulle man ha noter? det har ingen sagt till mig!? hjälp?

Sagt och gjort, en intervju och en audition.
På ett sätt kanske det var bra att jag inte var förberedd, jag hann inte bli nervös och körde bara på.
Jag är jättenöjd, jag tror jag imponerade lite på dirigenten.
Jag fick testa mitt omfång, gehör och sjunga en egen sång.
Jag hoppas jag kommer med för i sådana fall kommer vi göra en show med starboys i vår! (jag tror värmlänningarna vet vilka jag pratar om).

Jag är fortfarande lite förvirrad över kvällens bravader så jag får nog återkomma senare.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: